czwartek, 14 sierpnia 2014

Trail Finder 2 - budowa część 2. czyli malowanie i moje odczucia


Standardowo zacznę może od przeprosin za to, że tak dawno nic nie pisałem .. ale tyle się dzieje! :)

Myślę, że czas zacząć pojawiać się na YouTube i tam robić aktualizacje moich projektów i innych rzeczy! 

Ale koniec gadania bierzemy się do roboty.



Nad kolorem dla tego projektu bardzo długo się zastanawiałem. Miał być błękitny wpadający lekko w szary, czarny mat i chyba biały jak dobrze pamiętam. A jak skończył ? 

Brytyjska zieleń z czarna maska:)

Przygotowanie do prac lakierniczych chwilkę mi zajęło





Trzeba było dokładnie wszystko osłonić ponieważ najpierw pomalowałem środek i maskę na czarny mat



nie obyło się bez drobnych poprawek. Na szczęście nie ma śladu na masce, że coś było nie tak.



A tak wygląda pomalowana paka i kabina przygotowana do dalszego malowania


Nie jest to jeszcze ostateczny wygląd, czekało mnie troszkę poprawek, miedzy innymi usuniecie zanieczyszczeń z lakieru na błotnikach. 







pozostało zamontować elektronikę i "gotowy do jazdy"


zamontowałem silnik 35t modelcraft,
esc HPI sc-15 wp,
servo do skrzyni hpi sf-10wp,
servo skrętu savox 1211sg,
odbiornik spektrum sr301

Czegoś mi brakowało na pace.. była taka wielka i pusta.. 
Zbudowałem więc klatkę i wstawiłem drewnianą skrzynię. 



Przyszedł też czas na Kierowcę :)

Za kierownicą TF2 zasiadła Chell z przyjacielem 


To był by na chwile obecna ostatni punkt budowy. Czeka mnie jeszcze sporo pracy ale o tym innym razem.

Zapraszam do obejrzenia kilku filmów z TF2 w roli głównej 





Kilka słów podsumowania:

Trail Finder 2 to świetna konstrukcja która niestety posiada kilka niedoróbek..
Przednie zawieszenie nie pracuje poprawnie. Mocowania resorów nie maja miejsca by prawidłowo się wychylić bo obijają się o karoserie.. \
Amortyzatory wyglądają świetnie niestety ich praca pozostawia wiele do życzenia... 
Jestem po prostu zachwycony wykonaniem skrzyni biegów i rozdzielacza tylko niech mi ktoś powie czemu rozdzielacz jest zamontowany tak nisko?? O wszystko zaczepia.. a wystarczyłoby go zamontować inaczej - minimalnie wyżej - i poprawiłoby to właściwości terenowe. 
 Dwubiegowa skrzynia działa rewelacyjnie, przy zastosowanym silniku 35t prędkość na drugim biegu jest zadowalająca. TF2 jest szybszy od seryjnego Axiala Honcho z motorem 27t. Za to pierwszy bieg daje mu naprawdę olbrzymią moc i precyzję. 
Mam w planach kilka drobnych zmian. Jako pierwsze chciałbym wymienić amortyzatory..
Niestety kolejne wyjścia odsłoniły inny słaby punkt układu napędowego, a mianowicie wały, które rozpinają się przy większym obciążeniu. Dlatego też w najbliższym czasie wymienię je na komplet od Axiala. 

TF2 może wypada gorzej w porównaniu z SCX-10, ale z drugiej strony to zupełnie inna konstrukcja, przystosowana do innego stylu jazdy. Tak więc koniec końców jestem bardzo zadowolony z tego modelu i sądzę, że w dalszej przyszłości pojawi się w mojej kolekcji jeszcze jeden egzemplarz. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz